 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A karib szigetek (Windward islands) |
|
2009. december 10. csütörtök, séta Bridgetown-ban, este irány Union Island |
|
A horgonyon álló hajóról dingivel kimentünk a partra. Egy magánstégen raktak ki, az ott lévő benszülött elkezdett huzakodni, hogy nem fizettünk baksist. Vállvonogatva távoztunk a parti homokon át.
Bebarangoltuk a fővárost, Bridgetown-t. Mókásan kerevednek a viktoriánus múlt építészeti elemei a karib hatású építészettel. A házak színei egyszerűen tarkabarkák, ez már tagadhatatlanul az Újvilág.
Késődélután elindultunk Union Island felé, ez lesz az utolsó éjszakai menetünk |
|
2009.december 11. péntek, Union Island, az igazi karibi feeling |
|
Hajnalban tűntek fel a Grenadine szigetek, de hosszú volt az út a zátonyok mentén Union Islandig, így dél körül értünk a kikötőbe. Négy évvel korábban néhány stéggel távolabb álltunk, most az Ancorage Yacht Club mólóján kötöttünk ki, épp a móló végén volt egy nagyobb hajónak való hely. Rögtön felbukkant egy helyi erő, aki PB-gázt ajánlgatott. Amikor kihozta, horrorisztikus árat kért, így nem jött létre az üzlet. Sértődötten távozott.
az egyik legdélebbi sziget a Grenadinok között, mindnyájan megállapítottuk, hogy ez egy igazi karibi környezet.
A parti Bougainvilla
nevű, pompás étteremben káprázatos tejszínes rákot ettem, Zotya meg olaszos tésztát. Az étterem előtt egy, a tengertől lehatárolt részen ráják és cápák, az étterem akváriumában pedig megtermett halak és teknősök úszkáltak.
Este Zotyával, egy bennszülött kalauzolásával végiglátogattuk Clifton Village mind az 5 kocsmáját. A vége egy steelband-műintézet volt, a szomszéd skandináv hajó legénységével buliztunk.
|
|
2009. december 12. szombat, Tobago Cays, a Világvége zátonynál |
|
Délelőtt még Union Islandon sétálgattunk és beszereztünk néhány túrista-bóvlit ajándék gyanánt, a helyi ABC-ben feltöltöttük a készleteket is, majd délután áthajóztunk -re.
A zátonyoktól övezett terület a , egy álomszép környék. Sajnos erős volt a szél, így a fürdés sem volt az igazi. Ez a néhány évvel korábbi élményeimet erősen rongálta.
Este sütöttem meg az utolsó óceáni hal-adagot.
|
|
2009. december 13. vasárnap, bekrepált a motorunk, egész nap javítgatjuk |
|
A reggeli vacakolás után egy kis motorszerelés következett, kicsit hörgött szegény. Ezután átálltunk a két szigettől (Petit Bateau és Petit Rameau) kissé nyugatra, horgonyra. Zotya és Zsolti kiment a partra a bóvliárusokhoz, mi meg megvártuk, amíg kis csónakokkal odajöttek. Az árúkészlet ugyanaz.
Indultunk volna, de amotor indításkor jelezte, hogy nincs hűtése. Z elkezdte szisztematikusan szétszedni a motor hűtőrendszerét, de nem sokra jutottunk. Összetört az impeller (ez egy gumi-fogaskerék-szerű izé) továbbítja a hűtővizet, a darabjai meg szétszéledtek a hűtőkörben. Kipiszkáltuk őket, találtunk egy pót-impellert, de ennek ellenére sem indult be a hűtés. Ott álltunk motor nélkül a zátonyok és szigetecskék között.
|
|
2009. december 14. hétfő, Bequia, egy a Grenadines-szigetek közül |
|
Hajnalban (otthon már délelőtt volt) Z felhívott egy Volvo-szerelőt Érden, akitől távsegítséget kaptunk. Kiiktattunk valami kiegyenlítőkört, de legalább volt hűtésünk. De a csapások még nem értek véget, a segváltó szörnyű hangokat hallatott, kiderült, hogy elfolyt a sebváltóolajunk is. Visszapótoltuk a készletből és abban a hitben indultunk Bequia felé, hogy többé-kevésb rendben vagyunk.
Port Elisabeth fő kikötője az Admiralty Bay-ben. A kikötőben ismét vacakolt a motor, de sikeresen dobtunk egy horgonyt a búvárközpont előtt. A fiatalság kiment a partra elhajolni, én meg szerkesztgettem a következő internet-jelentkezésemet. |
|
2009. december 15. kedd, Wallilabou Bay, a kalóztanya |
|
Délelőtt még Bequia-n tébláboltunk, kimentem a partra és egy internet-kávézóban feladtam a Sörcinek az előző 3 szigetről szóló fényképes beszámolómat ( ), majd megpróbáltunk elindulni. Természetesen a motor most is hörgött, láthatóan a végét járta, a hátramenetet már be sem vette. Kivergődtünk a kikötőből, de szerencsére pompás szelünk volt, száguldottunk a passzátszéllel. Úgy döntöttünk, hogy megrövídítjük az utunkat és -be megyünk.
Késődélután értünk be az öbölbe, ahol kisebb bennszülött segítséggel kötöttünk ki, a motor teljesen kész volt.
Viszont a környék még mindig varázslatos, nem véletelenül itt forgatták a "Karib tenger kalózai" című mozi egyes részleteit. Természtesen mindegyik bennszülött azt állította, hogy ő is játszott a filmben, sőt a Johnny Depp-et is személyesen ismeri. |
|
2009. december 16. szerda, hamarabb, mint szerettük volna, St. Lucia, a végállomás |
|
A motor állapota válságos, az összes beleöntött olaj a fenékvízben köt ki. Csodák csodája, egy bennszülött tudott váltóolajat hozni, de ezzel az egész délelöttöt elvacakoltuk, pedig elhatároztuk, hogy elindulunk a végállomás, Rodney Bay felé. Sajnos nagyon változó szelet kaptunk ki, így éjfél körül értünk be a Rodney Bay előtti öbölbe, ráadásul zuhogott az eső. Dobtunk egy horgonyt és spanyol babkonzervet vacsoráztunk. Eléggé vert hadként néztünk ki. |
|
2009. december 17. csütörtök, itt a vége |
|
Reggel telefonon beszéltünk a bázissal, kiküldtek két mechanikust, akik konstatálták, hogy a motornak annyi. Az eső persze megint zuhogott, de világosban behajóztunk a belső öbölbe, ahol végre parthoz köthettünk. Itt ért véget az átkelés. Ezután még néhány napot Saint Lucián tébláboltunk, bérelt autóval meglátogattuk Sulphur Springet, a Pitonokat, majd átrepültünk Martinique-ra, ahonnan aztán haza. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|