bavaria50
elöljáró szó magamról filmográfia gondolatok hajózni jó! az Óceán
    Vitorlással a Karib tengeren az átkelés '09

Lakóhajóval a velencei lagúnában (2015)
2015. május 30. szombat, Budapest - Chioggia (Isola dell'Unione) LeBoat bázis
a hajóról este Késő reggel indultunk Budapestről, majd eseménytelen szlovéniai autózás után koradélután megérkeztünk Chioggiaba. Átvettük a hajót, elvittük az autót egy zárt parkolóba és elkeződött az ejtőzés.
A chartercég egyik munkatársa kivitt a Chioggia előtti vizekre, hogy bebizonyosodjon, hogy tudom kezelni a hajót.
Este a túloldalon Sottomarina fényei világítottak.
2015. május 31. vasárnap, Chioggia-tól Mazzorbo-ig
Zimankó a lagúnában A mai nap egy hosszú menetre készültünk, áttesszük székhelyünket Mazzorbo szigetére, szemben Buranoval. Ehhez végig hajóztunk Pellestrina és a Lido partjai mentén, megkerültük a San Marco sziget (ez maga Velence) csücskét a Sant"Elena szigetnél, elhaladtunki Murano partjai előtt, és végül elértük a Mazzorbo és Burano közötti csatornát, ahol pompás kikötő található.
Az évszakhoz képest nagyon hideg volt, a kormánynál jól be kellett öltözni.
2015. június 1. hétfő, Végig a Giudecca csatornán
vonulunk a Giudecca-n
A mai napra a Giudecca csatornán való végighajózást terveztük. A reggelit nem kapkodtuk el, majd elindultunk a tegnapi útvonalon vissza, Murano és Sant'Elena mellett. Bekapcsoltam a Suunto órán lévő nyomkövetőt, amelyik 20 másodpercenként rögzített egy GPS-koordinátát. Ez szolgált otthon arra, hogy rekonstruálható volt a megtett útvonal, sőt egy app segítségével útvonal-animációt is tudtam vele készíteni.
Szóval megkerültük a Sant'Elena-i kikötő csücskét, továbbmenve eleinte párhuzamosanj haladtunk az 1es vaporetto útvonala mentén (Giardini Biennale, Arsenale, San Zaccaria), majd a Canal Grande bejárata és a San Giorgio Maggiore sziget között behajóztunk a Canal Giudecca-ra. Elbámészkodtunk jobbra-balra a csodás palazzo-k és templomok között, egészen a Giudecca sziget végéig. Jobbra már a kereskedelmi kikötő mólói látszottak. Itt visszafordultunk és az első széles csatornán áthajóztunk a Guidecca déli oldalára. Itt már kisebb volt a forgalom és a házak sem voltak olyan pompásak, mint idejövet. Láthatóan ez a Giudecca hátsó udvara, leginkább az árúszállító hajók jöttek-mentek.
A Giudecca és a San Giorgio Maggiore között tértünk vissza a "főútvonalra", épp szembe a Piazza San Marco-val, a Campanile-vel és a Palazzo Ducale-val. Nem semmi látvány! Aztán a már bejárt útvonalon hazahajóztunk.