bavaria50
elöljáró szó magamról filmográfia gondolatok naplók hajózni jó!
  tervezés hajó & legénység pozíciók HA5XY/MM  
     
Az első szakasz: Solenzara-tól Málaga-ig
    Solenzara. Korzika
[16-10-09, vasárnap] A tervezetthez képest egy nappal korábban, már vasárnap koradélután elindultunk. Sikerült a hajót átvenni, gyakorlatilag minden megvolt, egy boci-motort rögzítő lakat kulcsának kivételével, de rövid úton megoldottuk a gondot, erővágóval levágtuk a lakatot (veszünk majd másikat). Leszereltük a boci motort és a bakjára téve rögzítettük, és a boci kettős biztosítással felkötöttük a tartójára. A Spar-ban még bevásároltunk ezt meg azt, a Zolikától meg érzelmes búcsút vettem, szegénykém egyedül viszi haza az autót, amivel jöttünk és hoztuk a ménlű mennyiségű ételt és italt.
Közepes ellenszelünk volt, szembe-hullámokkal, motorral haladtunk Bonifacio felé. Este 3/4 8-kor értünk a bonifacioi kikötőbe. Indult a szabadfoglalkozás. Jót vacsoráztunk a parti krimóban.
    Bonifacio, Korzika
[16-10-10, hétfő] Reggel még elugrottunk a Spar-ba, egyesek városnéztek. Délután 2h10-kor elkötöttünk és indulás az első hosszabb, mintegy 240 mérföldes utunkra. A Szardinia északi csücskét jelentő fokig motorral mentünk, szembeszél volt. Közben a VHF rádión állandóan közölték, hogy a szigetecskék és Szardinia közti csatornában "különleges meteo viszonyok" vannak, értsd viharos szél és eső. Mi ezt szerencsére kikerültük, sőt fordult a szél és felhúzhattuk a vásznakat..
    Mahon (Maó), Menorca
[16-10-12, szerda] 39 óra vitorlázás után, hajnali 4 körül értünk Mahon-ra, a Menorka szigeti fővárosba. Sokáig 20 csomó közüli szél fújt, ezzel 9-10 csomó körül döngettünk, sőt még reffelni is kellett. A vége felé lecsökkent a szél, az utolsó 8 mérföldet motorral tettük meg.
Ma itt maradunk a szigeten, mindenki tesz-vesz, kedve szerint.
    Eivissa, Ibiza
[16-10-14, péntek] Csütörtök reggel 9kor indultunk tovább Ibizára. Gyenge szembeszélben motoroztunk, majd javult a szélirány, vásznat húztunk. A szél nem volt túl erős, egy motor azért ment.
Az idő pocsékra változott. Estére erős 20-22 csomós ellenszél fújt, erősen hullámzott, végül a felcsapódó permet mellé jött egy kis eső is. Az éjjeli műszakban lévők, így én is ronggyá áztunk. A hajó döngött rendesen, aludni sem lehetett.
Másnap dében értünk Ibizára, a kikötőben béke, nyugalom és a nap is kisütött. Nyárias idő.
    Cartagena, Spanyolország
[16-10-16, vasárnap] Szombat délelőtt indultunk Ibizáról, gyenge É-ÉNy széllel, ez nekünk félszél, a tenger nyugodt volt. Ebédre paela mixta készült húsgombócokkal és tenger gyümölcseivel. A szél csak nem akart felerősödni, de jó volt az iránya, így vászonnal és egy motor rásegítéssel jöttünk.
Hajnali fél 7kor értünk Cartagenaba. Ma egész napos ejtőzés, éppen egy nap előnyünk van a tervezetthez képest, ezt most elherdáljuk.
    Málaga (Banalmadena), Spanyolország
[16-10-18 kedd] Két éjjel és egy nap jöttünk Cartagenaból, sajnos nagyon gyenge szélben, nyomni kellett a motorral. Hajnali 5kor értünk a Malaga melletti Banalmadera nyaralófalu kikötőjébe. A hely különben az angol nyugdíjasoknak készült, kikötővel és appartházakkal.
Hajnalban odaértünk a kikötőbe és beálltunk az üzemanyagtöltőhöz, mert a szakasz végén tele kell tankolni. 8-kor tankoltunk és kiálltunk a helyünkre. Itt maradunk 20-ig, a legénység lecserélődik, jön az új brigád.
       
       
       
       
     
vissza egy lépést